Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 31 to 40 of 41

Thread: Feedback: Jim Lee's Batman 2

HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Gently:
    Iets minder direct 'Ik mag dit niet.' zou vervolgens wel lopen, maar de 1e indruk geeft de lezer een andere betekenis in de vorm van een verbod. Persoonlijk had ik voor de laatste gekozen, maar voelt net zoals het uiteindelijke een klein beetje dissonant...
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">En ik heb niet voor die laatste optie gekozen, omdat je dan, zoals je al aangeeft, eerst aan een andere betekenis van 'mogen' denkt.

Ja, dat vertalen is zo makkelijk nog niet. [img]smile.gif[/img]

Zo kreeg ik in Batman 5 de zin "We didn't know." In ??n balloon. Bijna onmogelijk goed te vertalen met zo weinig ruimte. Ew!

Inactive Member Sh@dow's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Leuk!!!

heb hem vanmiddag opgehaald

ik vind de cover niet zo
    maar het verhaal gaat gewoon op dezelfde manier verder
    schitterende tekeningen en het verhaal blijft goed te volgen voor een batman n00b als ik

ik ga zeker alle delen halen!

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

De mooiste cover komt nog: Batman 3! Persoonlijk vind ik dat ??n van de beste superheldencovers van de laatste tijd.

Inactive Member edgrrr's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Heb Hush deel 2 net gescoord bij de Bruna (ja, ze hadden 'm net pas liggen helaas) en het ziet er toch wel weer erg mooi uit. En hoewel Olav in het voorwoord zegt dat de serie het niveau van bijvoorbeeld Frank Millers Dark Knight serie niet haalt, blijf ik er bij dat juist veel elementen w?l uit die fantastische serie die eind jaren tachtig de comicwereld op zijn kop zette zijn 'geleend'. De manier waarop Bats er uit ziet, de manier waarop Superman voor het eerst wordt ge?ntroduceerd in de comic (de rode oogjes) en nog veel meer. I like!!

Goed, verhaaltechnisch blijft het natuurlijk wel achter (amusant en aanstekelijk is Hush wel) en wat mij betreft (dat vond ik bij deel 1 ook al) is zo'n pagina op zijn kant (wat oorspronkelijk 2 pagina's hoort te zijn) erg storend. Dan heb ik liever dat zo'n pagina 'coverart' sneuvelt en alleen op de website te bewonderen is. Maar daar zullen de meningen (vrees ik) over verdeeld zijn...

Verder niets dan lof tot nu toe... so keep up the good work! En bekijk de mogelijkheid eens om Batman ook na deel 6 van deze serie weer door te laten lopen... Aan mij heb je in ieder geval - net als bij alle eerdere Nederlandse Batman uitgaven - al een vaste klant!

Inactive Member edgrrr's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Oh!:
    Het origineel was "I don't like this," "I don't like you" en "That's all right. I'm not here to be liked." Drie zinnen met het woord 'like,' waar ik in het Nederlands verdomd weinig mee kon, zeker omdat de eerste twee balloons heel klein zijn.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Had het geen optie geweest om hier in het Nederlands ook drie maal hetzelfde woord neer te zetten? Zoals in de originele vertaling 'like' drie maal terug komt?
    Dus als Waller zegt: 'Ik vind dit niks' en Batman: 'Ik vind jou niks', dat Waller dan iets antwoord waar dat 'niks' in terugkomt... Bijvoorbeeld: 'Ik ben niet hier om niks te zijn' of iets in die strekking... Het gaat hier om de kwinkslag die de twee naar elkaar maken, niet om een letterlijke vertaling. Hetgeen de twee tegen elkaar zeggen is in deze alleen maar om de ander te laten zien dat ze niet onder de indruk zijn van elkaar... toch? Just a thought...

Inactive Member boomboom's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

mmmmm....the kis......
    [img]graemlins/kiss.gif[/img]
    I LOVED IT!!!!

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Anders ik wel! Batman is de leukste vertaalklus in jaren. Kijk, hier heb ik nu al die tijd geleden met werk van Lobdell, Z en meer van dergelijk tweederangsschrijvers. Eindelijk beloning na zwoegen! [img]smile.gif[/img]

Persoonlijk vind ik dat in de eerste acht hoofdstukken een blijvend stijgende lijn zit; heel knap voor een meerdelig verhaal. Kortom, de eerste vier Nederlandse nummers worden enkel beter. Batman 5 wordt de eerste waarbij ik dacht, "Mwoah, het had nog ietsje beter gekund."

Inactive Member mojothehutt's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Sinds ik Jim Lee's Batman gelezen heb, ben ik begonnen om een aantal Batmanverhalen bij te kopen. Ik zou zo tot een soort van overzicht van Batman's carri?re in ongeveer 10 delen willen komen. Tot nu toe heb ik Year One, The Killing Joke, Hush en Dark Knight Returns en staan The Long Halloween (alleen al om te weten hoe het verhaal afloopt) en misschien Dark Victory op mijn nog te kopen lijstje. Zijn er nog andere verhalen die ik absoluut zou moeten hebben om mijn overzicht te vervolledigen?

Inactive Member Gently's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Op zich vond ik de verhaallijn rondom Jason Todd best goed (Death in the family). Daarnaast kun je denken aan Knightfall en Knightquest.

Must haves zijn eigenlijk veel issues geschreven door Dennis O'Neil, zijn jaren 70 materiaal met Neil Adams wordt hoog aageslagen. (en Dennis lijkt gemaakt voor Batman - in zelfde maand en jaar dat Batman ten tonele kwam werd Dennis geboren!)

Ach, vergeet ik te zeggen dat je over Dark Victory maar niet moet twijfelen! [img]wink.gif[/img] Tevens zijn de oneshots (Ghost, Fears & Madness) van Loeb/Sale ook errug leuk. Verkrijgbaar in de trade Haunted Knight.

<font color="#cc6600" size="1">[ September 29, 2003 11:34 AM: Message edited by: Gently ]</font>

Inactive Member shadowwalker's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

ben nog nooit een batman fan geweest